top of page

Recensies

Over Pendulum, Equinox en Trapped in Sight

Music Frames

Over Pendulum

Salvérius is een voortreffelijk musicus die haar instrument innemend goed beheerst. (...) Haar composities zijn melodieus en helder van structuur en zouden met recht traditionals kunnen zijn. Met andere woorden: liederen die jaren geleden zijn gecomponeerd en de tand des tijds hebben doorstaan en nu instrumentaal worden uitgevoerd.

Moorsmagazine

Over Pendulum

De muziek van Pendulum draait om verbinding van extremen als vreugde en verdriet, goed en slecht, binnenwereld en buitenkant en het rustpunt waar die extremen elkaar ontmoeten, waar de pendulum even stilhoudt. En dat levert dankzij de composities van Sara Salvérius wonderbaarlijk mooie muziek op waarin de melancholie altijd een hoofdrol opeist en waar je als luisteraar stil van wordt.
De strijkers van het Sun*Sun*Sun Orkestra voelen de composities van Salvérius perfect aan, waardoor de muziek nog meer diepgang en warmte krijgt. Dit is muziek waar je je als luisteraar het beste met gesloten ogen aan over kunt geven om samen met dit unieke ensemble van hun muzikale reis te genieten. Magnifiek.

Guy Peters

Over Equinox

En het is net daar dat Salvérius het meest indruk maakt. Een accordeon, dat heeft voor velen nog altijd weinig uitstaans met wat wordt verstaan onder hedendaagse of hippe geluiden. Toch is Equinox een aanrader, want deze artieste heeft iets dat nog een pak waardevoller is dan de waan van de dag: een verzameling composities die de afstand tussen hoofd, buik en vingers zo kort mogelijk houdt en niet vast te pinnen valt op een stijl of periode, laat staan een modieuze oprisping. Equinox staat fier overeind, omdat het – net als de beste hardcore punk, country of freejazz – uit het hart komt en een universeel, tijdloos verhaal te vertellen heeft. Heel, heel mooi.

Moorsmagazine

Over Equinox

Mooi, melancholiek, meeslepend, intiem, gepassioneerd, en met melodieën die bij je blijven. Equinox is een licht verslavend plaatje dat me bijna te kort duurde. Gelukkig kun je het dan gewoon nog een keer draaien, want vervelen doet deze muziek niet. Een subliem, intiem meesterwerkje!

Music Frames

Over Trapped in Sight

Fraaie composities, helder van structuur met op folk georiënteerde melodieën, bijna liedjes zonder woorden, waarbij de intensiteit van de muziek voor zich spreekt. Salvérius speelt beheerst, maakt mooi gebruik van dynamiek en laat haar ziel spreken via haar muziek waarbij ze de accordeon laat huilen in ’21 januari’, de machteloosheid klinkt in het titelstuk, de hoop in ‘Tiptoe’ of de zoektocht en wanhoop die hoorbaar zijn in ‘Kalileo’. De accordeon-klank, de composities en de uitvoering, ja het komt allemaal zo perfect samen op dit album dat het deze CD organisch mooi maakt. Niet vaak zó’n persoonlijk album gehoord, werkelijk genieten!

bottom of page